Thursday 23 February 2012

Bahan Kimia pd tuala pakai buang wanita

BAHANA TUALA WANITA
Tahukah anda bahawa tuala wanita yg sering kita gunakan ketika kedatangan "haid" dperbuat drpd bahan yang BERKUALITI RENDAH iaitu dari RECYCLE PAPER DAN BAHAN TERBUANG . 
Tuala wanita atau Sanitary pad sebenarnya diklasifikasikan sebagai Fast Moving Consumers Goods (FMCG), yang mana ianya dibuang selepas digunakan. Oleh itu, ada sesetengah pengilang mengumpulkan semula tuala wanita atau kertas-kertas terpakai ATAU yang telah digunakan dan dikitar semula sebagai bahan mentah bagi mengurangkan kos pengeluaran.

 PROSES MENGGUNAKAN
 BAHAN KIMIA


Tidak ramai yang mengetahui bahawa untuk mproses tuala wanita pulpa kayu  digunakan. Setiap pulpa kayu pada mulanya direndam didalam sebesen besar air. Dperingkat ini bahan kimia dan pewarna dgunakan bagi memulakan pbuatanya. (Pulpa itu kemudiannya digeser dan diberus serta dimasukkan dengan udara untuk menggebukannya).

Sesetengah tuala wanita mengandungi rayon tambahan yang juga berasal daripada kayu untuk penyerapan tambahan. Serat didalam kayu dilarutkan didalam larutan kaustik, dipancut kedalam jet haus didalam air berasid.(Campuran itu kemudiannya membeku dan mgering menjadi gentian lebih panjang).Proses bahan kimia termasuk "de-inking" bahan yang dikitar semula,membasuh dengan bahan pencuci dan meluntur. (Akibatnya sesetengah bahan kimia yang digunakan kekal didalam tuala wanita). Bahan penambah juga digunakan untuk menambah sifat tuala wanita itu. Ini termasuk agen penyerap dan agen tahan basah - seringkali digunakan polysorbate dan urea formaldehid.
Pelunturan selanjutnya melibatkan klorin mungkin berlaku untuk menambahkan keputihan.
Avial

PAD HERBA AVAIL BEAUTY (TUALA HERBA WANITA) adalah tuala wanita dengan rumusan herba asli, bersih dan sebagai pelindung yang istimewa dan selesa digunakan. Tuala Herba Wanita ini sangat sesuai digunakan di saat dan ketika setiap wanita memerlukannya? Tuala Herba Wanita ini juga:

-Berfungsi dengan hak berpatent 20 tahun
-Tidak mengandungi florensen & selamat -digunakan.
-Berkualiti tinggi & tidak mudah tembus.
-Sungguh selesa & menghindari kesensitifan kulit.

JENIS & HARGA BARANGAN

CODE P40-FC PANTYLINER(20 PAD’S)-HIJAU=RM10
CODE D20-FC DAY USE (10 PAD’S)-BIRU=RM11
CODE N20-FC NIGHT USE (10 PAD’S)-MERAH=RM12


Kini anda mpunyai pilihan untuk mgunakan tuala wanita yg pasti slamt dan dpt myelesaikan mslh dlmn wanita dewasa kini.

Pad yang berada di pasaran di perbuat daripada kertas surat khabar lama dan serbuk kayu. manakala produk kami diperbuat 100% kapas
  
Anda boleh menghubungi saya diemail : farhan_anna@yahoo.com /  Add fb saya : nur.ain.farhana. a
@ boleh menghubungi sy d talian 012-3589764 untuk mendapatkan harga promosi.

 

No comments:

Post a Comment